Posted on

Vodafone begint met test voor bellen via 4G

Vodafone

Vodafone is deze week een pilot gestart om het bellen via 4G en WiFi te testen. Aan deze eerste test kunnen maximaal 300 klanten deelnemen. Om mee te doen aan de test moeten ze wel in het bezit zijn van een bepaalde smartphone van Samsung. Het gaat hierbij om de toestellen uit de Samsung Galaxy serie van 2015 en nieuwer. Vodafone heeft als doel gesteld om het bellen via het 4G-netwerk en WiFi in oktober voor alle klanten beschikbaar te maken.

De Nederlandse mobiele netwerken behoren tot de beste van de wereld. Toch is er volgens Vodafone altijd ruimte voor verbetering. Tijdens het mobiel bellen binnenshuis kan het telefoonsignaal worden verstoord door dikke muren, dik glas of omringende gebouwen. Door een telefoonverbinding tot stand te brengen via 4G in plaats van via het  telefoonnetwerk wil Vodafone dit probleem verhelpen.

De telefoonverbinding wordt via 4G veel sneller tot stand gebracht dan via het reguliere telefoonnetwerk. Ook de geluidskwaliteit van het bellen via 4G is aanzienlijk hoger dan bij het bellen via een normaal netwerk. Als de verbinding met 4G wordt onderbroken schakelt het signaal automatisch over op het dichtstbijzijnde WiFi-netwerk. Klanten merken hier niets van. Het is dus niet zo dat de verbinding wegvalt of het geluid gaat haperen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *